Nachádzate sa tu

Zbavte sa chýb, ktoré vadia zákazníkom na produktových obrázkoch

Vcítiť sa do predstáv nakupujúcich nie je ľahké. Existuje však pár nepísaných pravidiel, ktoré zabezpečia spokojnosť pri nákupe cez tovarové porovnávače. Jedným z nich je ukážka produktov za pomoci kvalitných fotiek, ktoré sa najviac približujú realite. Pozrite si, aké obrázky nakupujúcich najviac odradia a na čo si dať pri inzercii pozor.

V dnešnom článku sa zameriame na produktové obrázky z pohľadu spotrebiteľa. Ako im zlepšiť zážitok z online nakupovania a zabezpečiť, že si tovar kúpia práve u vás? Pozreli sme sa na štyri dôvody, ktoré ľahko zavinia, že sa zákazník stane nespokojným a už sa do vášho e-shopu nevráti. 

ODTIEŇ PRODUKTU NA FOTKE NIE JE ROVNAKÝ AKO V SKUTOČNOSTI

Zakúpený tovar musí spĺňať očakávanie zákazníkov. Zoberme si príklad zo segmentu módy. V prípade, ak si spotrebiteľ objedná červené tričko, ostane sklamaný, keď dorazí ružové. Môže napísať negatívnu recenziu, že fotky nezodpovedajú produktu a rozhodne sa tovar vrátiť. Takéto narušenie dôveryhodnosti môže ovplyvniť atraktivitu e-shopu. Zobrazujte preto reálne farby produktov, nech vaša ponuka nie je zavádzajúca.

Ukážka farebného modelu CMYK a reálneho produktu.

  

Tento problém môže vznikať, pokiaľ pre produktové obrázky zvolíte nesprávny model. Rozlišujeme dva typy - RGB a CMYK. CMYK slúži na tlač, RGB na digitálne obrázky produktov, pretože je určený na obrazovky elektronických zariadení. Ak máte obrázok v CMYK, môže sa stať, že fotky nadobudnú iný odtieň ako v skutočnosti. Riešením je export produktových obrázkov v modely RGB, poprípade dodatočné konvertovanie do jeho podoby.

 

NÍZKA KVALITA OBRÁZKOV

Malý rozmer fotiek a rozpixelovanie často spôsobia nejednoznačný vzhľad toho, čo predávate. Máte na e-shope takýto problém? Je viacero spôsobov, ako ho riešiť. Skúste si fotky nafotiť sami alebo ich vyberte z produktovej fotobanky. Vo Feed Image Editore máme na úpravu nekvalitných obrázkov rýchlu a jednoduchú funkciu. S vylepšením rozlíšenia (upscale) ich upravíte raz-dva. Upscale vo Feed Image Editore nastavíte hromadne na všetky obrázky s nízkym rozlíšením. Tie, ktoré nepotrebujú zlepšiť, appka nezahrnie. 

Produkt s nízkym rozlišením.

ŽIADNE ALTERNATÍVNE OBRÁZKY

Alternatívne obrázky slúžia ako galéria a zákazníkom poskytujú lepšiu predstavu o celom vizuály produktu. Mnoho e-shopov ich podceňuje. Využite možnosť zobraziť produkt z viacerých uhlov alebo sa zamerajte na jeho detaily. Zákazníka zaújmete viac, keď fotky zoradíte podľa kvality a atraktivity. V článku Alternatívne obrázky pomáhajú predávať sa dozviete, ktoré tovarové porovnávače alternatívne obrázky podporujú a v akom počte ich uvádzať. 

Hlavná fotka produktu s možnosťou pridať alternatívne obrázky.

DLHÉ NAČÍTAVANIE OBRÁZKOV

Ak spĺňate podmienku kvalitných produktových obrázkov, stále ste nemuseli vyhrať. Príliš veľké súbory sa na stránke zdĺhavo načítavajú. To môže zvýšiť mieru okamžitého odchodu (bounce rate). S automatickou kompresiou kvalitu obrázku zachováte a znížite objem dát. Fotky sa rýchlo načítajú a tak nie je dôvod, aby váš online obchod kupujúci hneď opustil. 

Ukážka obrázku, ktorý sa dlho načítava.

Týkajú sa tieto štyri problémy aj vášho e-shopu? Vyriešte ich hromadne v aplikácii Feed Image Editor. V prípade, že máte s produktovými obrázkami iný pretrvavájuci problém, alebo si neviete v image marketingu poradiť, tak nás kontaktujte na klientskej podpore. Využili by se tridsaťminútové online stretnutie s product ownerom Marekom Daňkom? Zarezervujte si ho.

https://store.mergado.com/detail/feedimageeditor/#about

 

Pridať nový komentár

CAPTCHA
Táto otázka slúži na testovanie toho, či ste alebo nie ste ľudským návštevníkom, a na zabránenie automatizovaného odosielania spamu.