Porovnávače a inzertné siete majú rozdielne požiadavky na produktové obrázky. Ak na nich chcete inzerovať, nevyhnete sa prispôsobovaniu rozmerov a ďalších parametrov. V dnešnom článku si ukážeme, ako sa tomuto pracnému a časovo náročnému procesu vyhnúť.
Preberieme:
- minimálne a maximálne rozmery obrázkov,
- pozadie produktových obrázkov,
- dátovú veľkosť,
- formát súborov,
- vodoznaky, text a grafické prvky,
- spoločný štandard.
MINIMÁLNE A MAXIMÁLNE ROZMERY PRODUKTOVÝCH OBRÁZKOV
Kvalitné obrázky s vysokým rozlíšením sú pre zákazníkov lákavé a pôsobia presvedčivo. Hodia sa tiež v prípade, ak používate na stránke popisu tovaru zoom na priblíženie detailov. Naopak, príliš malé obrázky môžu vyzerať dobre v náhľadoch, ale ako plnohodnotné zobrazenia tovaru sú nepostačujúce.
Tovarové porovnávače to veľmi dobre vedia a preto vyžadujú minimálne a maximálne rozmery obrázkov. Tie sa medzi porovnávačmi líšia. Aby ste mohli inzerovať rovnaké obrázky na všetkých vybraných porovnávačoch, odporúčame zvoliť rozmery, ktoré tieto požiadavky spĺňajú. Zároveň zaručujú dostatočnú kvalitu obrázkov. Ich ideálne minimum je 600 x 600 pixelov. Ako hromadne nastaviť tieto rozmery u všetkých obrázkov sa dočítate v článku Cesta k ideálnemu image feedu #5: Rozmery obrázku.
Prezrite si tabuľku povolených minimálnych a maximálnych rozmerov obrázkov v pixeloch na porovnávačoch a sociálnych sieťach.
POŽIADAVKY NA POZADIE PRODUKTOVÝCH OBRÁZKOV
Veľká časť porovnávačov vyžaduje jednoduché biele pozadie. Produkty s farebným pozadím nepríjmu do inzercie. Prehľad požiadaviek na pozadie produktových obrázkov nájdete nižšie.
TIP
S odstránením pozadia produktových obrázkov vám pomôže Feed Image Editor. Jeho najnovšia verzia obsahuje 3 stupne citlivosti odstránenia pozadia. O tom, ako to funguje, sa dozviete v článku Nové možnosti odstránenia pozadia u produktových obrázkov vám uľahčia prácu.
VHODNÁ DÁTOVÁ VEĽKOSŤ PRODUKTOVÝCH OBRÁZKOV
Porovnávače vás podporujú v tom, aby ste pridávali k vášmu tovaru čo najkvalitnejšie obrázky. Na druhej strane, majú isté obmedzenia, týkajúce sa maximálnej dátovej veľkosti. V tomto prípade je to kompromis medzi kvalitou a rýchlosťou načítania. Podiel nákupov online prostredníctvom počítačov a mobilných zariadení každoročne rastie a ak je rýchlosť načítania obrázkov príliš dlhá, vie užívateľa odradiť od nákupu. Vhodným riešením je komprimácia, ktorou zmenšíte dátovú veľkosť za cenu nepatrnej straty kvality obrázkov.
FORMÁT SÚBORU
Porovnávače podporujú len nepatrný zlomok formátov. Ak odošlete do inzercie obrázky, ktoré nie sú v jednom z nich, neprijímu ich. Z tabuľky vidíme, že jediným, ktorý prijímajú všetky vybrané porovnávače a kanály, je .jpeg.
TIP
Častý omyl nastáva v prípade, keď je v názve obrázku prípona, ktorá nezodpovedá skutočnému formátu súboru. Na prvý pohľad tak budete mať dojem, že obrázky spĺňajú požiadavku na formát, no v skutočnosti sa do inzercie nedostanú. Vo Feed Image Editore dokážete hromadne zmeniť formát na .jpeg alebo .png u všetkých vybraných obrázkov.
POZOR NA VODOZNAKY, TEXT A GRAFICKÉ PRVKY
Nezabudnite na to, že veľká časť porovnávačov, vám nebude akceptovať obrázky s vodoznakmi, alebo pridanými grafickými prvkami (logo, cena, zľavové štítky). U týchto obrázkov musíte vodoznaky odstrániť, prípadne nahradiť inými. Jednou z ciest, ako ich získať, sú napríklad produktové fotobanky, o ktorých sme písali v článku Cesta k ideálnemu image feedu #1: Chýbajúce obrázky.
ŠTANDARD PRE POROVNÁVAČE A INZERTNÉ SIETE
Zhrňme si najdôležitejšie detaily, ktoré vám ušetria hodiny práce s obrazovou inzerciou:
- Ideálne minimálne rozmery: 600 x 600 px
- Pozadie: biele
- Dátová veľkosť: max do 2000 KB
- Formát súboru: .jpeg
- Vodoznaky/grafika/text: ideálne do obrázku nepridávať
OVERTE SI STAV VAŠICH PRODUKTOVÝCH OBRÁZKOV
Spravte si zdarma audit obrázkov. Stačí vložiť adresu vášho xml feedu, vybrať porovnávače, na ktorých chcete inzerovať a do 24 hodín dostanete e-mailom prehľadné výsledky o stave vašich obrázkov.
Pridať nový komentár