Nachádzate sa tu

Upravte rozdielne rozmery obrázkov podľa požiadavok reklamných systémov

V e-shope majú produktové obrázky často rozdielne rozmery. Upravovať ich všetky na jednotný formát môže byť zdĺhavé. Naviac, reklamné systémy sa v požiadavkách líšia. Pri ich nedodržaní sa vaše produktové obrázky nedostanú do inzercie.

Vo veľkom sprievodcovi úpravami formátov si ukážeme, ako s Feed Image Editorom hromadne a automatizovane prispôsobiť rozmery obrázkov. 

Výstupný formát na mieru reklamného systému

Prvým krokom je vybrať reklamný systém a jeden z podporovaných formátov. V záložke Formát nájdete vždy aktuálne rozmery pre tieto porovnávače a reklamné systémy:

​​​

Zvoľte si jednu z možností a veľkosť plátna sa automaticky nastaví podľa rozmerov požadovaného formátu. V druhom kroku si ukážeme, ako produktové obrázky tomuto formátu prispôsobiť. Možností je viacero. 


TIP

Ak v zozname podporovaných porovnávačov a reklamných systémov nenájdete ten, na ktorom by ste radi inzerovali, nevešajte hlavu. Feed Image Editor ponúka možnosť nastaviť si vlastný formát. Nájdete ho v zozname predchystaných formátov úplne dole. Stačí vložiť vlastné hodnoty rozmeru formátu v pixeloch a je to vyriešené.

Prispôsobenie obrázkov výstupnému formátu:

 

👉 Žiadne prispôsobenie

Obrázky zostanú nezmenené v pôvodných rozmeroch. Táto možnosť je výhodná v prípade, ak máte obrázky veľkostne upravené - v správnej/podobnej veľkosti (odchyľujú iba o pár pixelov). Do formátu už neplánujete zasiahnuť a chcete pracovať iba s grafickou editáciou a prvkami.

To sa ale deje málokedy. V e-shope majú obrázky zvyčajne rozdielne rozmery. V praxi je preto vždy lepšie upraviť obrázky na jednotný výstupný formát. Nedôjde tak k deformácií na strane reklamného systému a vy máte plnú kontrolu nad tým, ako budú obrázky vyzerať.


👉 Fit na rozmery výstupného formátu

Najuniverzálnejšie riešenie, ktoré vám zaručí, že všetky obrázky budú prispôsobené na výstupný formát. Hodí sa predovšetkým v prípade, keď máte produktové obrázky v rozdielnych rozmeroch a s odlišným pomerom strán - na výšku, na šírku, s rovnakým pomerom.


TIP

Pri prispôsobení obrázkov máte možnosť ručne upraviť veľkosť produktu na obrázkoch. V nastavení Šírky presahu hromadne zmeníte úroveň prispôsobenia u všetkých obrázkov. Ak chcete, aby produkty vypĺňali väčšiu časť plochy celého obrázku a bolo tam menej bieleho pozadia. Naopak, aby boli menšie a mali ste priestor na zľavové štítky, je pre vás táto funkcia ideálnou voľbou.

 

👉 Prispôsobenie na šírku obrázku

Hodí sa predovšetkým v situáciách, keď obrázky majú šírku v pixeloch väčšiu ako výšku a na výstupe chcete, aby to bolo presne naopak (napríklad formát 1080 x 1920 pre Instagram Story).


👉 Prispôsobenie na výšku obrázku

Podobne ako v predošlom prípade, prispôsobenie na výšku je výhodné, ak je výstupný formát orientovaný na šírku (napríklad 1200 x 628 pre Facebook). Obrázky sú orientované presne opačne - v pixeloch majú väčšiu ako šírku.


👉 Prispôsobenie podľa väčšieho rozmeru obrázku

Túto možnosť vyberte, ak chcete výstupný formát na výšku, alebo na šírku a časť obrázkov je vo feede orientovaná na výšku a časť na šírku. Respektíve nemáte prehľad o tom, ako sú vaše obrázky orientované.


👉 Prispôsobenie podľa menšieho rozmeru obrázku

Ak máte obrázky iba na výšku/šírku, alebo majú veľa bieleho pozadia a chcete, aby na výstupe boli prispôsobené na štvorcový formát, je toto nastavenie pre vás optimálnou voľbou. Prebytočné biele pozadie sa oreže a vaše produkty vyplnia väčšiu plochu na obrázku so zarovnaním na stred. 

Dajte si pozor, ak produkt vypĺňa pomernú časť obrázku. V tomto prípade sa môže stať, že produkt bude na výstupe orezaný. Vtedy odporúčame zvoliť iné nastavenie prispôsobenia.
 


Veríme, že s týmto prehľadným sprievodcom bude pre vás nastavenie vhodného výstupného formátu hračkou. Ak ste predsa len nenašli v článku možnosť presne pre vás, ozvite sa nám na klientskej podpore, alebo využite online konzultáciu zdarma. Určite spoločne niečo vymyslíme.

Pridať nový komentár

CAPTCHA
Táto otázka slúži na testovanie toho, či ste alebo nie ste ľudským návštevníkom, a na zabránenie automatizovaného odosielania spamu.