Nachádzate sa tu

Čo môžu obsahovať produktové obrázky v Google Nákupoch

Každá reklamná platforma má svoje pravidlá pre produktové fotografie. To, čo je povolené na jednej, môže byť v druhej zakázané. Viete, v akej podobe posielať obrázky na Google Nákupy?

Z dát nášho Auditu obrázkov sme zistili, že od začiatku roku 2022 sa k dnešnému dňu kvôli chybám v obrázkoch do inzercie na Google Nákupoch nedostalo približne 21 % zauditovaných produktov. V tomto článku sa pozrieme na požiadavky, ktoré je potrebné splniť pre bezchybnú a kvalitnú inzerciu pre tento reklamný systém.


POŽIADAVKY GOOGLE NA PRODUKTOVÉ OBRÁZKY

Aby sa vaše fotografie vôbec zobrazovali, je nevyhnutné vo vašom XML uvádzať atribút image_link [url_obrázku]. URL adresa musí:

  • viesť na stránku s hlavným obrázkom produktu
  • začínať znakmi http alebo https a riadiť sa štandardmi RFC 2396 alebo RFC 1738
  • každá adresa musí umožniť prístup pre Googlebot a Googlebot-image.

Na produktovej fotografií musí byť zobrazený predávaný tovar.

Použiť môžete formáty:

  • neanimovaný GIF, .gif, 
  • .jpg, .jpeg, 
  • .png,
  • .bmp, 
  • .tif, .tiff.

Minimálna veľkosť obrázkov u produktov mimo kategórie oblečenie je 100 x 100 px.

Kategórii oblečenie zodpovedá 250 x 250 px.

Maximálna veľkosť v pixeloch je 64 megapixelov a dátová veľkosť 16 MB.

Produktová fotografia nesmie obsahovať text a vodoznaky.
Nepoužívajte zväčšeniny a miniatúry, ani zástupné symboly. Výnimky sú v kategóriách Hardware a Motorové vozidlá a súčiastky.

 

Požiadavky na produktové obrázky od Google Nákupov sú rovnaké či používate XML, alebo CSV formát. Podrobné informácie o produktových dátach nájdete v nápovede Google Merchant Centrum Help

 

AKÉ SÚ NAJČASTEJŠIE CHYBY V PRODUKTOVÝCH OBRÁZKOCH

Ktoré chyby sa najčastejšie opakujú, čo je riešením a ako sa z nich poučiť? Máme pre vás 3 odporúčania

  1. Z Auditu obrázkov sme vytiahli dáta o tom, aké chyby najčastejšie vyhodnocuje. Patria medzi ne:
  • Chýbajúce obrázky
  • Nedostupné obrázky
  • Rozmery obrázkov
  • Chýbajúce alternatívne obrázky
  • Vodoznaky v obrázkoc

Prečítajte si o nich viac v článku Ako opraviť 5 najčastejších chýb v obrázkoch na Google Merchant.
 

  1. Okrem týchto chýb sa stretávame aj s tými, ktoré sú problémom pre nakupujúcich. Vadia im pri nákupe a častokrát sú dôvodom, prečo opustiť vašu stránku skôr, ako sa produkt dostane do košíka. Viac nájdete v článku Zbavte sa chýb, ktoré vadia zákazníkom na produktových obrázkoch.

 

  1. Aj keď Google nepovoľuje grafické prvky, ktorými sa ľahko odlíšite, existuje veľa iných spôsobov, ako sa nepodobať konkurencii. Do tretice odporúčame článok - Odlíšte vaše produktové obrázky od konkurencie. Máme pre vás niekoľko zaručených tipov.

 

Inzercia na Google Nákupoch nie je zložitá, ale bez splnenia podmienok sa len ťažko zobrazíte vo vyhľadávaní. Inšpirujte sa našimi podnetmi a staňte sa na tomto poli silným hráčom spomedzi ostatných inzerujúcich.

Ak chcete zistiť, v akom stave sú vaše produktové obrázky nie len pre Google Nákupy, urobte si náš Audit obrázkov zdarma.

Pridať nový komentár

CAPTCHA
Táto otázka slúži na testovanie toho, či ste alebo nie ste ľudským návštevníkom, a na zabránenie automatizovaného odosielania spamu.