Inzercia na Google Merchant je pre veľa predajcov lákavá. Z 1 800 auditov obrázkov v roku 2021 sme zistili, že 11 % e-shopov nespĺňa jeho požiadavky na produktové obrázky. Spoločne rozoberieme päť najčastejších chýb a spôsoby, ako sa im vyhnúť. Pozrieme sa bližšie na vodoznaky, alternatívne obrázky, správne rozmery a častokrát nedostupné alebo chýbajúce fotky produktov.
PRODUKTOVÉ OBRÁZKY NA GOOGLE MERCHANT
Jednou z prvých vecí, ktoré hľadajúci uvidí, sú práve obrázky. Vyvarujte sa chybám produktových fotiek a inzerujete naprieč všetkými Google službami. Čomu sa teda vyhnúť, alebo ako chyby opraviť? Dozviete sa nižšie.
NAJČASTEJŠIE CHYBY V OBRÁZKOCH NA GOOGLE MERCHANT
Pod textom nájdete graf, ktorý ukazuje percentuálny podiel chýb na Google Merchant. Zdrojom sú výsledky auditu obrázkov 1 800 e-shopov z roku 2021. Využite aj vy náš audit a zdarma zistite stav vašich produktových obrázkov pre inzerciu na rôznych reklamých systémoch a sociálne siete, alebo konkrétne pre Google Merchant.
Teraz si vysvetlíme, čo tieto chyby spôsobuje a ako ich odstrániť.
CHÝBAJÚCE OBRÁZKY
Problém nastáva, keď na webe e-shopu obrázok nie je, alebo vo feede chýba element, ktorý URL adresu obrázku obsahuje. Ak sa u vás fotky vôbec nevyskytujú, pôsobíte menej dôveryhodne a do inzercie sa nedostanete. Ako to riešiť?
- Obráťte sa priamo na výrobcov,
- kontaktujte svojho dodávateľa,
- pozrite sa do produktových foto bánk,
- nafoťte si produkty sami.
V aplikácii Feed Image Editor máme pre vás jednoduchšie a rýchlejšie riešenie, kedy nemusíte kontaktovať tretiu stranu, alebo si pracne fotiť produkty sami. Použite našu funkciu, ktorá obrázky vyhľadáva pomocou EAN kódu. Ak ho máte u produktu vyplnenený, tak appka prostredníctvom neho vyhľadá obrázok na stránke Barcode Lookup. Ďalšie konkrétne postupy nájdete v článku Cesta k ideálnemu image feedu #1: Chybajúce obrázky.
NEDOSTUPNÉ OBRÁZKY
Nedostupné obrázky sa javia ako chýbajúce. V oboch prípadoch sa produktový obrázok nezobrazí. Rozdiel je v tom, že aj keď súbor nahráte a máte správne vyplnenú URL adresu, chyba nastane na serveri, poprípade máte zle nastavené práva pre obrázok. Výpadok býva dočasný, a ak viete o čo ide, tak to rýchlo a ľahko opravíte. V prehliadači sa zobrazia chyby 403/404/500. Článok Cesta k ideálnemu image feedu #2: Chyba 403/404/500 - chýbajúci/nedostupný obrázok ponúka podrobný popis jednotlivých riešení pre nedostupné obrázky.
TIP
- Stav vašich produktových obrázkov pre Google Merchant zistíte auditom obrázkov. Je zdarma a rozpis výsledkov dostanete na e-mail už do 24 hodín. Zobrazí vám všetky problémy, varovania a odporúčania pre váš e-shop.
- Podrobnejšie požiadavky Google Merchant nájdete v tomto článku.
ROZMERY OBRÁZKOV
Podmienky na minimálne, maximálne a odporúčané rozmery sa medzi porovnávačmi líšia. Nadlimitné rozmery obrázkov vyriešite zmenou formátu a naopak príliš malé obrázky vylepšením rozlíšenia. Taktiež je veľmi dôležité zobrať do úvahy reálnu veľkosť produktov, ktoré na obrázku sú. Dva produkty s výrazne rozdielnymi rozmermi môžu pôsobiť na fotkách s rovnakým rozmerom skreslene. Prekliknite sa na náš článok o optimálnych rozmeroch obrázkov. Zistite ako dodržiavať minimálne a maximálne rozmery v pixeloch.
SILA ALTERNATÍVNYCH OBRÁZKOV
Nepodceňujte silu alternatívnych obrázkov, pretože slúžia ako malá galéria produktu. Zamerajte sa napríklad na jeho detaily, farebné variácie, alebo ukážku z viacerých uhlov. Usporiadajte ich podľa kvality a atraktivity fotiek. Google Merchant povoľuje 10 alternatívnych obrázkov. Využite ich a doplňte k vašim produktom. Prečítajte si o tom, ako alternatívne obrázky pomáhajú predávať.
AKO ODSTRÁNIŤ VODOZNAKY
Ochrannú nálepku na fotkách produktov dostanú častokrát predajcovia už od samotných dodávateľov. Tovarové porovnávače obrázky s vodoznakmi nepodporujú a zamietajú. Rýchlym riešením, ako sa zbaviť vodoznakov, ktoré neprekrývajú produktový obrázok, ale nachádzajú sa vedľa, je odstránenie pozadia.
Pre to, aby u vás zákazník nakúpil sú obrázky kľúčové. Prešli sme si chyby, ktoré sa najčastejšie objavujú na Google Merchant. Môžu spôsobiť, že sa váš sortiment nedostane do inzercie. Skontrolujte si stav obrázkov v audite a vyriešte problémy s produktovými obrázkami za pomoci aplikácie Feed Image Editor.
Pridať nový komentár