Nachádzate sa tu

Ako opraviť 5 najčastejších chýb v obrázkoch na Google Merchant

Inzercia na Google Merchant je pre veľa predajcov lákavá. Z 1 800 auditov obrázkov v roku 2021 sme zistili, že 11 % e-shopov nespĺňa jeho požiadavky na produktové obrázky. Spoločne rozoberieme päť najčastejších chýb a spôsoby, ako sa im vyhnúť. Pozrieme sa bližšie na vodoznaky, alternatívne obrázky, správne rozmery a častokrát nedostupné alebo chýbajúce fotky produktov.

PRODUKTOVÉ OBRÁZKY NA GOOGLE MERCHANT

Jednou z prvých vecí, ktoré hľadajúci uvidí, sú práve obrázky. Vyvarujte sa chybám produktových fotiek a inzerujete naprieč všetkými Google službami. Čomu sa teda vyhnúť, alebo ako chyby opraviť? Dozviete sa nižšie.

11 % e-shopov nespĺňa požiadavky Google Merchant na produktové obrázky.

NAJČASTEJŠIE CHYBY V OBRÁZKOCH NA GOOGLE MERCHANT

Pod textom nájdete graf, ktorý ukazuje percentuálny podiel chýb na Google Merchant. Zdrojom sú výsledky auditu obrázkov 1 800 e-shopov z roku 2021. Využite aj vy náš audit a zdarma zistite stav vašich produktových obrázkov pre inzerciu na rôznych reklamých systémoch a sociálne siete, alebo konkrétne pre Google Merchant. 

 

Najčastejšie chyby v obrázkoch na Google Merchant.

Teraz si vysvetlíme, čo tieto chyby spôsobuje a ako ich odstrániť. 

CHÝBAJÚCE OBRÁZKY

Problém nastáva, keď na webe e-shopu obrázok nie je, alebo vo feede chýba element, ktorý URL adresu obrázku obsahuje. Ak sa u vás fotky vôbec nevyskytujú, pôsobíte menej dôveryhodne a do inzercie sa nedostanete. Ako to riešiť? 

  • Obráťte sa priamo na výrobcov, 
  • kontaktujte svojho dodávateľa,
  • pozrite sa do produktových foto bánk, 
  • nafoťte si produkty sami. 

V aplikácii Feed Image Editor máme pre vás jednoduchšie a rýchlejšie riešenie, kedy nemusíte kontaktovať tretiu stranu, alebo si pracne fotiť produkty sami. Použite našu funkciu, ktorá obrázky vyhľadáva pomocou EAN kódu. Ak ho máte u produktu vyplnenený, tak appka prostredníctvom neho vyhľadá obrázok na stránke Barcode Lookup. Ďalšie konkrétne postupy nájdete v článku Cesta k ideálnemu image feedu #1: Chybajúce obrázky.

Vyhľadajte obrázky pomocou EAN kódu.

NEDOSTUPNÉ OBRÁZKY

Nedostupné obrázky sa javia ako chýbajúce. V oboch prípadoch sa produktový obrázok nezobrazí. Rozdiel je v tom, že aj keď súbor nahráte a máte správne vyplnenú URL adresu, chyba nastane na serveri, poprípade máte zle nastavené práva pre obrázok. Výpadok býva dočasný, a ak viete o čo ide, tak to rýchlo a ľahko opravíte. V prehliadači sa zobrazia chyby 403/404/500. Článok Cesta k ideálnemu image feedu #2: Chyba 403/404/500 - chýbajúci/nedostupný obrázok ponúka podrobný popis jednotlivých riešení pre nedostupné obrázky. 

Dočasný výpadok sa zobrazí ako chyba 403 / 404 / 500.

TIP

  • Stav vašich produktových obrázkov pre Google Merchant zistíte auditom obrázkov. Je zdarma a rozpis výsledkov dostanete na e-mail už do 24 hodín. Zobrazí vám všetky problémy, varovania a odporúčania pre váš e-shop.

  • Podrobnejšie požiadavky Google Merchant nájdete v tomto článku.

ROZMERY OBRÁZKOV

Podmienky na minimálne, maximálne a odporúčané rozmery sa medzi porovnávačmi líšia. Nadlimitné rozmery obrázkov vyriešite zmenou formátu a naopak príliš malé obrázky vylepšením rozlíšenia. Taktiež je veľmi dôležité zobrať do úvahy reálnu veľkosť produktov, ktoré na obrázku sú. Dva produkty s výrazne rozdielnymi rozmermi môžu pôsobiť na fotkách s rovnakým rozmerom skreslene. Prekliknite sa na náš článok o optimálnych rozmeroch obrázkov. Zistite ako dodržiavať minimálne a maximálne rozmery v pixeloch.

Využite vylepšenie rozlíšenia alebo automatickú kompresiu obrázkov.

SILA ALTERNATÍVNYCH OBRÁZKOV

Nepodceňujte silu alternatívnych obrázkov, pretože slúžia ako malá galéria produktu. Zamerajte sa napríklad na jeho detaily, farebné variácie, alebo ukážku z viacerých uhlov. Usporiadajte ich podľa kvality a atraktivity fotiek. Google Merchant povoľuje 10 alternatívnych obrázkov. Využite ich a doplňte k vašim produktom. Prečítajte si o tom, ako alternatívne obrázky pomáhajú predávať.

Ukážka hlavného obrázku spolu s alternatívnymi.

AKO ODSTRÁNIŤ VODOZNAKY

Ochrannú nálepku na fotkách produktov dostanú častokrát predajcovia už od samotných dodávateľov. Tovarové porovnávače obrázky s vodoznakmi nepodporujú a zamietajú. Rýchlym riešením, ako sa zbaviť vodoznakov, ktoré neprekrývajú produktový obrázok, ale nachádzajú sa vedľa, je odstránenie pozadia

Vodoznak pred odstranením pozadia a po.

Pre to, aby u vás zákazník nakúpil sú obrázky kľúčové. Prešli sme si chyby, ktoré sa najčastejšie objavujú na Google Merchant. Môžu spôsobiť, že sa váš sortiment nedostane do inzercie. Skontrolujte si stav obrázkov v audite a vyriešte problémy s produktovými obrázkami za pomoci aplikácie Feed Image Editor.

 

 

Pridať nový komentár

CAPTCHA
Táto otázka slúži na testovanie toho, či ste alebo nie ste ľudským návštevníkom, a na zabránenie automatizovaného odosielania spamu.