Plánujete zaslúženú letnú dovolenku, ale nie ste si istí, ako na to pripraviť váš e-shop? Nie je to nič zložité. Urobte pár nastavení a užite si nerušený odpočinok. Ukážeme vám, ako na to.
Problém s dovolenku budú riešiť predovšetkým malé e-shopy, ktoré stoja na pár ľuďoch. Obchod nemusíte skrývať, ani vypínať. Stačí všetko nastaviť tak, aby zákazníci vedeli, že objednávka príde neskôr. Obrázkové kampane vám s tým pomôžu. Pobežia aj bez vašej priamej účasti. Vďaka tomu váš online obchod nezmizne z očí nakupujúcich a vy všetko potrebné vybavíte zrelaxovaní po dovolenke.
ČO V E-SHOPE PRED DOVOLENKOU NASTAVIŤ
Na hlavnú stránku vášho e-shopu vložte banner s termínom dovolenky. Nemal by medzi ostatnými informáciami zaniknúť, ale zároveň by mal byť v podobnom grafickom štýle, ako je zvyšok stránky.
Nie všetci zákazníci prichádzajú cez domovskú stránku. Preto je vhodné zapnúť vyskakovacie okno aj na ostatných. Dajte pozor, aby sa zobrazilo každému užívateľovi len raz a nemusel ho zatvárať na každej novej stránke.
U vyskakovacieho okna je potrebné myslieť na to, že ho môže zablokovať ad block alebo podobné systémy. Informácie o dovolenke, preto pridajte aj do samotného procesu objednávky. Napríklad k výberu dopravy, poslednému kroku v košíku, do e-mailu po dokončení objednávky, informovaní o stave objednávky.
NASTAVTE SI AUTOMATICKÉ OBRÁZKOVÉ KAMPANE
S funkciou vo Feed Image Editore nastavíte aktiváciu a deaktiváciu šablón plne automaticky. Ušetrený čas dokážete využiť na ďalšie aktivity. V kalendári si jednoducho vyberiete, kedy má byť obrázková kampaň aktívna. Na jej zapnutie a vypnutie už nebudete musieť myslieť.
TIP
Kliknite na článok Nastavujte aktivitu šablón automaticky a zistite, ako spustiť inzerciu na vami vybrané obdobie.
INFORMUJTE ZÁKAZNÍKOV
Ak posielate pravidelný e-mailing a používate sociálne siete, určite informácie o predĺženej dobe dodania zdieľajte aj tam. Zákazníci, ktorí u vás pravidelne nakupujú, budú o dovolenke vedieť a nakúpia pred alebo po nej. Čas do dovolenky môžete využiť pre akciu, zľavu alebo výpredaj.
Rovnako nezabudnite na e-maily, ktoré vám chodia na podporu. Nastavte si automatickú odpoveď a uveďte, kedy požiadavky vybavíte. Vyhnete sa tak záplavu správ od nedočkavých klientov.
NASTAVENIE HEUREKY POČAS DOVOLENKY
Ukážeme si príklad na Heureke. Pokiaľ ju využívate, je potrebné urobiť niekoľko opatrení.
Upravte DELIVERY_DATE, aby zodpovedal skutočnosti a deaktivujte Dostupnosť Na XML, ak ho používate.
V prípade, že ste v biddingu, utlmte ho (znížením CPC), pozastavte stratégie (v biddingovom automate) alebo prejdite do FREE režimu. Vopred napíšte na podpora@heureka.cz, že chcete e-shop blokovať.
Vo free režime budú produkty dostupné iba vo vyhľadávaní. Ak bidding vypnete, stále budete v kartách, ale menej viditeľný.
Takéto nastavenie, okrem dostupného feedu a free režimu, platia pre všetky tovarové porovnávače.
TIP
Po dovolenkom období sa môžete pustiť aj do biddingu. Podrobné informácie o ňom nájdete v článkoch od Bidding Fox. Napríklad Biddujte automaticky a pravidelně v přesném čase alebo od Pricing Fox Nastavte si rozpočty svojej cenotvorby s Pricing Foxom.
PPC REKLAMA CEZ DOVOLENKU
Reklamné kampane môžete počas voľna pozastaviť, ušetríte tak náklady. Je ale pravdepodobné, že sa nájdu zákazníci, ktorí budú u vás chcieť nakúpiť aj s neskorším dodaním. Bola by škoda o nich prísť. Základné kampane odporúčame nechať spustené. V reklamných systémoch, ktoré povoľujú zobrazenie textu, vložte informácie o neskoršom dodaní.
TIP
O tom, ako nastaviť dovolenkový režim v e-shope sa dočítate aj v týchto dvoch článkoch :
- Jiří Mareš - Chystáte se na dovolenou? Tipy jak o tom informovat zákazníky
- Shoptet Blog - Chystáte se na dovolenou? Připravte na ni svůj e-shop
Všetky rady z článku môžete využiť vždy, keď to budete potrebovať voľno. Teraz už je čas na zaslúženú, ničím nerušenú dovolenku. Ak chcete ostať s nami v spojení, odoberajte náš newsletter. Raz mesačne vám pošleme krátke tipy, odporúčania, či naše rady o image marketingu.
Pridať nový komentár